آماده باش آتش نشانان رشت برای چهارشنبه سوری

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از آماده‌باش کامل ۲۰۰ آتش‌نشانان با ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین و موتورسیکلت در ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال خبر داد.
مومنی - آتش نشانی شهرداری رشت

به گزارش آژانس خبری ریحان؛ شهرام مؤمنی اظهار کرد: ۲۰۰ نیروی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با ۹۰ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و موتور سیکلت در ۱۵ ایستگاه و شش نقطه حساس شهر برای چهارشنبه سوری در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت وقوع حریق، به کمک شهروندان بشتابند.

وی افزود: در حالی که شهر در آرامشی عمومی برای رسیدن به نوروز و در آغوش کشیدن بهار به سر می‌برد، روز گذشته ساخت ترقه و بمب دستی با اکلیل سرنج باعث انفجار و مصدومیت سه پسر نوجوان شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: این خبر دردناک همه را ناراحت و آزرده‌خاطر کرد، بنابراین از همه والدین درخواست می‌کنیم بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا چهارشنبه‌سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نکنند و بتوانند نوروز را با سلامتی کامل و خوبی و خوشی در کنار خانواده بر سر سفره هفت‌سین بنشینند.

مؤمنی اضافه کرد: شهروندان از حمل مواد محترقه، آتش‌زا و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف خودداری کنند و به خانواده‌ها توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان را از خطرات جدی استفاده از این مواد آگاه کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان از ریختن مواد سریع‌الاشتعال روی مواد آتش‌گیر خودداری و از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول‌ها، افشانه‌ها و حشره‌کش‌ها روی آتش پرهیز کنند و حتی‌الامکان یک کپسول خاموش‌کننده آتش پودری، نزدیک محوطه آتش داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت ادامه داد: شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال از پارک اتومبیل در گذرگاه‌ها و کوچه‌های کم‌عرض و تنگ خودداری کنند، زیرا احتمال بروز خسارت بر اثر آتش‌بازی در اطراف خودروها زیاد است.

مؤمنی تاکید کرد: شهروندان از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی، کوچه‌ها و خیابان‌ها خودداری و از نزدیک شدن به موادی که برای انفجار یا احتراق آماده کرده‌اند، دوری کنند، زیرا خطر از دست دادن عضوی از بدن یا مرگ را به همراه دارد.

وی گفت: بالن‌های آرزو پس از رهاسازی به سیم‌های برق، درختان شهری، مناطق جنگلی و سقف واحدهای مسکونی و تجاری گیر می‌کند و باعث وقوع آتش‌سوزی و وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود، بنابراین از شهروندان انتظار داریم چهارشنبه آخر سال و زمان تحویل سال جدید از رهاسازی بالن‌های آرزو به آسمان خودداری کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت افزود: از شهروندان رشت درخواست داریم به منظور ایمنی بیشتر چهارشنبه‌سوری سال جاری با اکتفا به آتش‌بازی جزئی و بجا آوردن سنت قدیمی، شبی زیبا، خاطره‌انگیز و بدون آسیب را در کنار خانواده تجربه کنند.

مؤمنی اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از طریق سامانه ۱۲۵ به صورت ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و خدمات‌رسانی به شهروندان است.

منبع:ایمنا

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=22836

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: