کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری در گیلان/ خانه دار شدن تمام مددجویان تا سال آینده

به گزارش آژانس خبری ریحان :

ایسنا/گیلان استاندار گیلان از کاهش دو درصد بیکاری در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۷۲ واحد تولیدی غیر فعال در گیلان احیا شدند که ماحصل آن کاهش نرخ بیکاری در این استان بوده است.

اسدالله عباسی عصر امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان جوان در عرصه‌های مختلف که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اظهار کرد: بنده از دیدار شما بزرگواران خدا را شکرگزار هستم و حضور در کنار شما برای بنده یک افتخار است زیرا شما جوانان آیندگان اداره کشور هستید.

وی نشاط و انگیزه را مهمترین ویژگی جوانان دانست و گفت: وقتی در میان شما جوانان قرار می‌گیریم نشاط، انگیزه و امید به وضوع قابل مشاهده است و امید را به جامعه تزریق می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در حوزه ‌های مختلف اداره کشور، بیان کرد: جلسات شورای عالی جوانان در کشور بعد از چندین سال مسکوت ماندن با دستور رئیس جمهور بار دیگر برگزار شد و بر ما به عنوان نماینده عالی دولت در گیلان واجب است که از ظرفیت جوانان نهایت بهره را ببریم.

عباسی افق و آینده کشور را با حضور جوانان روشن دانست و افزود: آینده کشور با حضور شما جوانان بسیار خوب می‌باشد زیرا با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به دولت، چشم انداز کشور برای شما جوانان بسیار روشن است و لذا داشتن تفکر جهادی مانع از ایجاد خستگی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه‌های مختلف بسیار موفقت آمیز بوده است، گفت: در مجموع در عرصه‌های مختلف جوانان موفق بوده و حضورشان بسیار تاثیرگذار است؛ به این منظور تمامی مطالب و طرح‌های ارائه شده توسط جوانان در این جلسه مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت.

استاندار گیلان از سهم یک درصدی دستگاه‌های دولتی مربوط به پژوهش خبر داد و افزود: یک درصد سهم دستگاه‌ ها مربوط به پژوهش است و لذا با توجه به بحران پیری جمعیت در گیلان، از دستگاه‌ ها و دانشگاه‌های گیلان و به ویژه نخبگان خواستیم که طرح‌های پژوهشی خود را به ما ارائه دهند.

عباسی اشتغال را مهمترین دغدغه جوانان دانست و بیان کرد: در استان گیلان ۱۰۸ درصد از میزان اشتغال متعهد شده را ایجاد کردیم و با بررسی‌های به عمل آمده ۸۶ درصد آن راستی آزمایی شده است.

وی با اشاره به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص بهره‌مندی از رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی در کشور گفت: یکی از برنامه‌های دولت استفاده از جوانان نخبه در رشته‌های دانشگاهی علوم پایه و انسانی است زیرا در صورت استفاده صحیح از این دو رشته می‌توان به موفقیت‌های بسیار زیاد دست یافت.

استاندار گیلان از کاهش دو درصد بیکاری در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۷۲ واحد تولیدی غیر فعال در گیلان احیا شدند که ماحصل آن کاهش نرخ بیکاری در این استان بوده است.

وی با اشاره به آماده شدن اراضی برای ساخت ۲۷ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در گیلان گفت: برای ۲۷ هزار و ۳۰۰‌ واحد مسکن، زمین آماده شده است و کار ساخت ۱۲ هزار واحد در گیلان را آغاز کردیم که نشان می‌دهد نگاه دولت به حوزه جوانان نگاهی حمایتی است.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به مددجویان کمیته امداد در حوزه‌های مختلف از جمله تهیه مسکن، اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی مددجویان کمیته امداد تا پایان سال آینده صاحب خانه می‌شوند.

استاندار گیلان با بیان اینکه بنده به عنوان خدمتگزار مردم تمامی مطالبات را به گوش رئیس جمهور خواهم رساند، تصریح کرد: در خصوص پسماند سراوان در دیدار استانداران با رئیس جمهور تمامی مطالبات را بیان کردیم و اعتبارات خوبی هم اخیرا دریافت شده است و با تلاش‌های صورت گرفته اکنون در ۷۵۰ روستای گیلان تفکیک زباله انجام می ‌شود.

وی حضور سفرای کشورهای مختلف در استان گیلان را نشان دهنده ظرفیت این استان در حوزه‌های مختلف دانست و بیان کرد: با افتتاح راه‌آهن رشت – کاسپین در سه ماه آینده شاهد رشد اقتصادی و سرمایه گذاری کشورهای حاشیه خزر و همچنین اروپایی در کشور و گیلان خواهیم بود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی و افزایش صادرات محصولات غیر نفتی در گیلان در چند سال گذشته بی نظیر بوده است، افزود: در چند سال اخیر میزان صادرات محصولات غیر نفتی در گیلان ۶۵۰‌ میلیون دلار بوده که این میزان در سال جدید به ۹۰۰‌ میلیون دلار رسیده و هدف دولت صادرات یک میلیارد دلاری محصولات غیر نفتی در این استان است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان آرامش خوبی میان دستگاه‌های اجرایی استان حاکم بوده و با استفاده از ظرفیت شما جوانان مسیر پیشرفت را به خوبی طی خواهیم کرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه این مراسم با بیان اینکه علم یعنی دانستن و عالم یعنی دانا،‌ اظهار کرد: جایگاه علم و دانشمند از نگاه قرآن کریم بسیار ارزشمند است زیرا منجر به تسلط انسان به دنیای خود می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه برجسته گیلان در عرصه های علمی و ‌فرهنگی و اجتماعی گفت: گیلان در طول تاریخ مهد پرورش چهره‌های برجسته علمی بوده است و لذا خوشحالم که در جمع شما جوانان فرهیخته و نخبه هستم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه ایران و ایرانی در حال رسیدن به اوج قله‌های موفقیت است، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی جایگاه علمی جوانان با دوران پهلوی قابل مقایسه نیست زیرا در ۴۴ سال گذشته جمهوری اسلامی در عرصه‌های نانو تکنولوژی، پزشکی، هسته‌ای و نظامی به موفقیت‌های بسیار زیادی دست یافته است.

به گفته امام جمعه رشت، دشمن با جنگ نظامی توان شکست جمهوری اسلامی را ندارد و به این منظور در مجامع بین‌المللی مختلف در حال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که قطعا با شکست مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جوانان این مرز و بوم باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند، گفت: شاهد قدرت برتر شدن جمهوری اسلامی در منطقه و تلاش برای بر هم زدن معادلات آمریکا در خاورمیانه هستیم؛ همچنین ارتباط ایران با دو کشور چین و روسیه نیز رو به افزایش بوده که حاکی از اقتدار بی نظیر جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف است.

نماینده ولی فقیه در گیلان موقعیت ژئوپلیتیکی ایران در منطقه را بی نظیر دانست و افزود: باید از این موقعیتی که برای ایران در جهان پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشیم تا جمهوری اسلامی به قدرت برتر جهان در درون و بیرون تبدیل شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های جوانان در تراز جمهوری اسلامی بیان کرد: محافظه کار نبودن، ترسو نبودن، دلسوز بودن، جهادی بودن و تبعیت از ولایت فقیه از جمله ویژگی های جوانان این مرز و بوم است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر نباید وارد بازی‌های سیاسی شوند، گفت: به مدیریت شهری توصیه می کنم برای حل مشکلات اراده داشته باشید و وارد بازی‌های سیاسی نشوید و از ظرفیت جوانان و نخبگان استفاده کنید.

وی اقدامات صورت گرفته در گیلان در حوزه پسماند را خوب دانست و تصریح کرد: یکی از معضلات گیلان در ۳۰ سال گذشته مشکل پسماند بوده است ولی بعد از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم در کشور، اقدامات خوبی در گیلان از جمله افتتاح تصفیه خانه لاکان و توسعه فاضلاب‌های بیمارستانی انجام شده است.

انتهای پیام

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=10900

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: