کارهای علمی و تحقیقی برای جوانی جمعیت انجام شود

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه برای جوانی جمعیت باید کارهای علمی و تحقیقی انجام شود گفت: در برنامه افق ۱۰ ساله باید شرایط استان در یک برنامه پنج ساله دیده و سپس اقدامات بعدی انجام شود.

به گزارش آژانس خبری ریحان، اسدالله عباسی عصر سه شنبه در جلسه ستاد جمعیت و جوانان و شورای سالمندان با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی حائز اهمیت است بیان کرد: سیاست‌های جوانی جمعیت باید مورد توجه همه دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته و پیاده سازی شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیری جمعیت یکی از مهمترین معضلات استان گیلان است افزود: رویکرد دولت ارائه بسته‌های حمایتی برای جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و بهورزان باید علت کاهش رشد جمعیت را رصد و ارزیابی کنند تصریح کرد: افزایش سالمندی افزایش هزینه‌های بخش بهداشت و درمان را در پی دارد لذا باید چاره‌ای اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

عباسی با تاکید بر گسترش فرهنگ فرزندآوری توسط رسانه‌ها عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای رشد و جوانی جمعیت کارهای عملی مؤثر انجام دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای جوانی جمعیت باید کارهای علمی و تحقیقی انجام شود ادامه داد: در برنامه افق ۱۰ ساله باید شرایط استان ما را در یک برنامه میان مدت پنج ساله دیده و نتایج آن را مشاهده آنگاه اقدامات بعدی انجام شود.

وی با بیان اینکه چند فرزندی در برخی مناطق گیلان امری رایج بوده اما در برخی مناطق رشد فرزندآوری کم است بیان کرد: فرمانداران باید در برگزاری جلسات ستاد جوانی جمعیت اهتمام کافی داشته باشند و از ایده‌های مؤثر در اینباره بهره گیرند.

عباسی با بیان اینکه کاهش فرزند آوری به دلیل مسئله اشتغال نیست افزود: آمار ازدواج و زاد و ولد در گیلان نسبت به سایر استان‌ها کم است که باید راهکاری اساسی برای آن اندیشیده شود.

منبع:مهر

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=19570

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: