ویلانشینی را تقویت نکنیم

گردهمایی یک روزه مسئله شناسی فرهنگی اجتماعی سواحل _ آژانس خبری ریحان

به گزارش آژانس خبری ریحان؛ اسدالله عباسی در گردهمایی یک روزه مسئله شناسی فرهنگی اجتماعی سواحل که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، اظهار کرد: در استان‌های شمالی دریا و جنگل و سواحل را داریم که متاسفانه از سال‌های دور موجب دست اندازی عده ای از افراد فرصت طلب و در کنار آن برخی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی شده بود که با اقدام رئیس‌جمهور این امر متوقف شد و سازمان های دولتی را وادار کردیم تا سر جای خودشان بازگردند.

 

وی افزود: البته هنوز کار تمام نشده و در حریم ۶۰ متری عقب نشینی کردند و در بخش های مربوطه استفاده بهینه از ساحل را با مسئولیت فرمانداران در شهرستان های ساحلی داریم و قرارگاه فرهنگی که ائمه جمعه مسئولیت آن را بر عهده دارند در حال فعالیت هستند.

عباسی تصریح کرد: همه نهادها و بخش‌های فرهنگی که می توانند صاحب نظر باشند وارد کار شوند تا نتایج کار برای مردم آرامش داشته باشد نه ناامنی و هنجارشکنی.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردم سواحل کشور به ویژه در استان های شمالی را با بعضی کشورها اشتباه نگیرند و حرمت‌شکنی نشود، گفت: استفاده از ظرفیت سواحل باید طوری باشد که برای مردم و ساکنین درآمدزایی داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه نباید ویلا نشینی را تقویت کنیم بلکه باید بستر اسکان مسافران را فراهم کنیم، تصریح کرد: سرمایه گذاری و اقتصاد دریا مورد توجه باشند و از ۷.۹ رشد اقتصادی در سال جاری بر اساس برنامه دولت پیش‌بینی کردیم که برای رسیدن به آن باید از ظرفیت‌ها استفاده بکنیم که یکی از این ظرفیت‌ها دریاست.

وی با تاکید بر اینکه به دهیاران و بخشداران ابلاغ شده هیچ پروانه ای برای ساخت ساز صادر نکنند، گفت: پروانه ای که مبنای قانونی نداشته باشد علاوه بر تخریب، میزان خسارت از عوامل شاکی دریافت خواهد شد ساخت و سازها باید به سمت اشتغال و در حوزه مسکن باشد نه ساخت ویلاهای لاکچری.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=1530

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: