هوای آذربایجان غربی خنک می‌شود

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سامانه بارشی از امروز جمعه در استان فعال شده که همراه با کاهش تدریجی دمای هوای بیشینه است.

آژانس خبری ریحان :

مهدی صابری روز جمعه افزود: هوای استان به صورت موقت در پایان هفته جاری افزایش یافته بود که خنکی مجدد با کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما به منطقه باز می‌گردد. به علت محسوس نبودن کاهش دما‌های کمینه احتمال سرماخوردگی محصولات دور از انتظار است.

صابری با بیان اینکه سامانه از ظهر امروز در شمال استان فعال شده است، ادامه داد: تا روز یکشنبه این شرایط در آذربایجان غربی حاکم بوده و لازم است شهروندان به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به تقویت سامانه بارشی از جمعه شب گفت: مردم بومی و محلی و گردشگران لازم است تا اطلاع ثانوی از تردد در حاشیه رود‌ها و اتراق در مناطق پر خطر بپرهیزند.

وی با تاکید براینکه این سامانه همراه با رعد و برق و باد شدید است، اظهار کرد: از شهروندان درخواست می‌شود از تردد در کوهپایه‌ها و نقاط مرتفع پرهیز کنند.

صابری با اشاره به بارش‌های رگباری یادآور شد: احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها نیز وجود دارد و تدابیر لازم برای این موارد نیز لازم به توجه است.

به گزارش هواشناسی استان آذربایجان غربی روز پنجشنبه با صدور هشدار نارنجی (احتمال خسارت گسترده) نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و وزش تندباد در اثر فعال شدن سامانه بارشی در منطقه اطلاع رسانی کرد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=21216

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: