فیلم| ماجرای قتل حمیدرضا الداغی که در دفاع از دختر جوان جانش را از دست داد

شهید حمید رضا الداغی طبق اطلاعات‌ اعلامی از سوی نیروهای قضایی و امنیتی، توضیحات خانواده و ثبت دوربین های مدار بسته در محل وقوع جرم، ساعت ٢١ در یکی از معابر شهری سبزوار پس از آنکه تعرض کنندگان به دو دختر جوان را مورد تذکر لسانی قرار می‌دهد، به منظور دفاع از همشهریان خود وارد درگیری شده و پس از آنکه به شدت مورد اصابت ضربات سلاح سرد قرار می‌گیرد به فوت می‌شود.

آژانس خبری ریحان :

شامگاه ۸ اردیبهشت، یک شهروند سبزواری به نام حمیدرضا الداغی متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری دو جوان با یک دختر جوان شده و بلافاصله برای نجات دختر جوان از دست اوباش اقدام می‌کند که با سلاح سرد مورد ضربات متعدد دو جوان مزاحم قرار گرفته و جان خود را از دست می‌دهد.

در ویدیویی که از دوربین مداربسته محل حادثه منتشر شده می‌بینیم که دو جوان که به نظر می‌رسد در حالت عادی نیستند مزاحم یک دختر جوان می‌شوند و در این میان یک زن به دفاع از دختر وارد عمل می‌شود و سعی در دور کردن او از دست مزاحمان را دارد. اما یکی از جوان‌ها با اصرار و پافشاری دست دختر را می‌گیرد و سعی دارد او را به زور از زن حامی جدا کند. در این لحظه شاهد هستیم که حمیدرضا الداغی از دور با دیدن این صحنه به سمت محل حادثه می‌رود و به جوان‌ها تذکر می‌دهد و سپس با آن‌ها درگیر می‌شود.

این دو جوان مزاحم، که حسب بررسی‌ها دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد او را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبه‌رو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند. بلافاصله اکیپ جنایی تحقیقات خود را آغاز کرده و در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر می‌شوند.

کد ویدیو

محاکمه فوری عاملان قتل حمیدرضا الداغی در سبزوار

تصاویر اولیه از محاکمه عاملان قتل حمیدرضا الداغی جوان سبزواری را که به دست دو جوان به قتل رسید منتشر شده که در ادامه می‌بینید.

کد ویدیو

اظهارات مادر الداغی

مادر ‌‌شهید حمید رضا الداغی نیز به جزئیاتی در خصوص نحوه وقوع این حادثه و گزارشی از ابعاد شخصیتی فرزندش پرداخت.

مادر حمیدرضا الداغی در گفت‌وگو با تسنیم در سبزوار با توضیحاتی از منش خیرخواهانه و مردم داری این شهید اظهارداشت: خصلت و منش او در دفاع از ارزش های دینی و غیرت و تعصب در برخورد با موارد این چنینی و کمک به دیگران، از وی شخصیتی ممتاز ساخته بود که در نهایت ثمره ای خِیر جز شهادت برای او نداشت. حمیدرضا دائما حتی به اعضای خانواده خود نیز ارزش و معرفت عمیق دینی را توصیه می‌کرد تا اینکه جان خود را در همین راه فدا کرد. شهید ابتدا به دو فرد ضارب تذکر می‌دهد که کارساز نمی‌شود و سپس در دفاع از دختران جوان اقدام به برخورد با ضاربان می‌کند که با سلاح سرد مورد ضربات متعدد قرار گرفته و بر اثر جراحات وارده و پیش از رسیدن به بیمارستان از دنیا می‌رود.

مادر مرحوم الداغی و دیگر اعضای خانواده این شهید همچنین خواستار محاکمه جدی مسببین این حادثه شدند.

فرماندار سبزوارنیز  در خصوص این حادثه گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بین این افراد ارتباطی نبوده و فقط دو جوان ایجاد مزاحمت برای دو خانم داشته‌اند و این فرد که منتظر فرزندش بوده با مشاهده این صحنه وارد عمل شده و به دفاع از خانم پرداخته است.

ابراهیمی گفت: «فردی که در این حادثه مورد اصابت چاقو قرار گرفته دارای دفتر معماری بوده و شغل آزاد دارد و جز ضابطین امر به معروف نبوده است.»

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=17958

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: