فراکسیون حمل و نقل در مجلس تشکیل می‌شود

عادل نجف زاده _ آژانس خبری ریحان

به گزارش آژانس خبری ریحان؛ عادل نجف زاده در تشریح نشست با نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، گفت: با توجه به نزدیکی روز ایمنی حمل و نقل در ۷ اردیبهشت ماه جلسه ای با نمایندگان سازمان راهداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم.

 نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعت حمل و نقل در دنیا صنعتی بسیار پویا و درآمدزا بوده و در تولید ناخالص ملی کشورها ایفای نقش می‌کند در حالی که تا این لحظه به سبب مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، سهم صنعت حمل و نقل در GDP)) کشور در حد فاصل ۷ الی ۹ درصد بوده که رقم جالب و قابل توجهی نیست.

 نجف زاده با اشاره به وجود مشکلات عدیده در حمل و نقل جاده ای کشور اظهار کرد: ارتقا زیرساخت کریدورهای اصلی کشور برای اتصال به پایانه‌های مرزی و همچنین ارتقا زیرساخت‌های پایانه‌ها و تلاش در جهت تامین نهاده‌های حمل ونقل کشور و حمایت از صنعت حمل و نقل به ویژه رانندگان با توجه به مشکلات موجود در کشور، از جمله موضوعات بسیار مهمی بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: علی رغم تمام تلاش های صورت گرفته در کشور در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار نفر از هموطنانمان را در تصادفت جاده ای از دست دادیم و بیش از ۳۵۰ هزار نفر مجروح و مصدوم شدند که در مقام مقایسه با استانداردهای جهانی اصلا قابل قبول نیست .

رئیس کمیته حمل و نقل جاده‌ای مجلس تصریح کرد: امیدواریم حرکت جدی در مجلس برای بهبود وضعیت حمل و نقل جاده‌ای کشور آغاز شود. در این زمینه فراکسیون مستقل حمل و نقل مجلس را با حضور نمایندگان تشکیل می‌دهیم تا از طریق این فراکسیون مطالبات جدی حوزه حمل و نقل کشور را در رابطه با تامین نهاده های حمل و نقل، حمایت از رانندگان از جمله در حوزه مسائل بیمه ای و نگاه عزت مند به شغل رانندگی و همچنین حمایت از هوشمندسازی جاده های کشور برای رفع مشکلات و موانع را با استفاده حداکثری از توان فرهیختگان کشور پیگیری کنیم، تا مسیر ایمن و جاده های برتر را برای زندگی و زیست عزت‌مند مردم عزیزمان در ایران اسلامی فراهم شود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=779

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: