کرونا، مهمان ناخوانده این روز‌های کشور

کرونا، مهمان ناخوانده این روز‌های کشور

رئیس اداره بهداشت و درمان شهرستان نکا، با اعلام اینکه موج هشتم کرونا وارد کشور شده و استان مازندران هم درگیر این ویروس شده است، گفت: قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا، ماسک زدن بیمار و جلوگیری از تماس با او، زدن ماسک به هنگام حضور در مجالس جمعی و مهم‌ترین آنها انجام واکسیناسیون حداقل دو مرحله در حد فاصل هر ۶ ماه یکبار از جمله اقدامات پیشگیرانه ابتلا به سویه جدید کرونا است.

آژانس خبری ریحان :

علیرضا خانجانی با اشاره به اینکه عامل اصلی افزایش اخیر کرونا در کشور زیرسویه XBB۱.۵ از نوادگان سویه اُمیکرون XBB است، افزود: علائم تنفسی و مشابه سرماخوردگی از نشانه‌های ابتلا به این زیرسویه است که میزان خطر مرگ آن از سایر سویه‌های کرونا بیشتر نیست.

به گفته خانجانی، نحوه برخورد و تعامل با زیرسویه جدید بیماری کرونا که در کشور افزایش یافته است برای پیشگیری از ابتلا، مانند اقدامات درمانی در مواجهه با دیگر سویه‌های کرونا از جمله اُمیکرون است.

وی به اقدامات پیشگیرانه این زیر سویه امیکرون اشاره کرد و یادآور شد: قرنطینه افراد مشکوک به ابتلا، ماسک زدن بیمار و جلوگیری از تماس با او، زدن ماسک به هنگام حضور در مجالس جمعی و مهم‌ترین آنها انجام واکسیناسیون حداقل دو مرحله در حد فاصل هر ۶ ماه یکبار است.

این مسئول با اشاره به راه‌های انتقال ویروس کرونا، اظهار کرد: هوای آلوده به ویروس، تنفس، ترشحات بزاقی، عطسه، سُرفه و صحبت کردن از جمله راه‌های انتقال این ویروس هستند که توصیه می‌شود مردم در صورت ابتلا و یا مشکوک بودن به ابتلای کرونا، مراجعه به پزشک و مرکز درمانی را در دستور کار خود قرار دهند.

خانجانی گفت: آسانی انتقال این ویروس بین افراد جامعه از جمله چالش‌هایی است که در جهان به وجود آمد، در نتیجه ضریب ابتلای بالایی هم دارد.

وی با بیان اینکه ۴ مرکز بهداشتی و درمانی شهری به همراه ۲ پایگاه با وجود پزشک خانواده آماده ارائه خدمات به شهروندان نکایی است، افزود:۱۶ مرکز روستایی شامل پنج مرکز کوهستانی(چناربن، ابچین، سوچلما، استخرپشت، درویش خیلک) و ۱۱ مرکز در بخش مرکزی آماده ارائه خدمات به ساکنین روستاهای شهرستان نکا هستند.

خانجانی با اعلام اینکه سویه جدید کرونا در شهرستان نکا بدون فوتی، با بستری اندک بیماران در مراکز بهداشتی درمانی و مراجعه بیماران سرپایی حداکثر حدود ۴۰ نفر در هفته را شاهد هستیم، اظهار کرد: بیماران دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، دارای تنگی نفس و سابقه سکته، مصرف کنندگان داروهای ضعف سیستم ایمنی بدن و افرادی که در حال گذراندن مراحل شیمی درمانی هستند در صورت احساس علائم اولیه بیماری کرونا حتماً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی در پایان رعایت نظافت شخصی و انجام پروتکل های بهداشتی از قبیل زدن ماسک و حضور کمتر در مراکز جمعی و سایر اقدامات پیشگیرانه اولیه در صورت انجام آنها توسط مردم را مهم‌ترین عامل بازدارنده افزایش ابتلا به کرونا در جامعه دانست.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=14279

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: