گیلان در منطقه گرمسیری چهار برق کشور

گیلان در منطقه گرمسیری چهار برق کشور

به گزارش آژانس خبری ریحان؛ محمدتقی مهدی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار  مشترک برق رسانی می کند، گفت: با توجه به  پراکندگی جمعیت در استان  عملیات برق رسانی، سرویس و تعمیر شبکه های توزیع برق به مراتب از استانهای دیگر سخت تر بوده و نیازمند تخصص، تفکر و روحیه جهادی است.

وی افزود: مدیریت مصرف انرژی برق یکی از مصداق های بارز شعار اقتصاد مقاومتی است و باید از ظرفیتها به منظور ترویج فرهنگ مصرف بهینه برق در ادارات و سازمانهای استان استفاده کنیم تا تابستان امسال را به خوبی پشت سر بگذاریم.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم مدیریت مصرف و مصادیق اسراف و صرفه جویی با استفاده از آیات، روایات و احادیث، یکی از شیوه های کاربردی در آگاه سازی مشترکین است.

وی افزود: لزوم تبیین مدیریت مصرف صحیح انرژی به عنوان عمل صالح در جامعه را ضرورت می بخشد و این رفتار مسئولانه موجب صرفه جوئی اقتصادی و کمک به سبد خانوار و متعاقبا هم افزائی اجتماعی و حفظ محیط زیست خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: بر پایه دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت توانیر، استان گیلان در منطقه گرمسیری چهار قرار دارد و الگوی مصرف برق خانگی در این استان در ماه‌های گرم سال (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و برای ماه‌های عادی یا غیر گرم سال، تا ۲۰۰ کیلووات ساعت تعیین شده است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت کنند نه تنها شامل هیچ‌گونه افزایش نرخی نخواهند شد، بلکه در صورت صرفه‌جویی، می‌توانند مبلغی را از این شرکت بستانکار شوند.

وی افزود: بر این مبنا اگر مشترکان برق بتوانند در ماه‌های گرم سال مصرف خود را نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش داده و به زیر الگوی مصرف برسانند، به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف معادل قیمت تامین برق یعنی ۵۰۰ تومان پاداش گرفته و از دولت بستانکار می‌شوند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان  موظفند که در ساعات اداری مصارف خود را ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد کاهش دهند و در همین راستا نیز، دستگاه‌های اجرایی و ادارات به کنتورهای هوشمند با قابلیت رویت پذیری و کنترل پذیری تجهیز و میزان مصرف آنها پایش و به نهادهای نظارتی گزارش می‌شود.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=1711

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: