جا به جایی ۱۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی

جا به جایی ۱۳ میلیون مسافر نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی

وزارت راه و شهرسازی، تعداد مسافران جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی در ۱۸ روز طرح نوروزی (۲۴ اسفند تا سیزدهم فروردین) را ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش آژانس خبری ریحان، تاکنون ۵ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۵۹ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای سفر کرده‌اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۹ درصد و سواری کرایه ۱۵.۱ درصد بوده است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، همچنین تاکنون حدود ۵.۱ میلیون مسافر با حمل و نقل ریلی، ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۶۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۳ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۶۹۴ مسافر با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور جا به جا شدند.

متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۲ میلیون و ۶۷ هزار و ۷۱۵ وسیله نقلیه بوده است. همچنین در ۱۸ روز گذشته ۴۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۲۲ وسیله نقلیه در سطح کشور جابه جا شده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشدی یک درصدی و نسبت به نوروز سال ۱۴۰۰ افزایشی ۵۱ درصدی داشته است.

استان‌های سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، ایلام با ۱۹ درصد، خوزستان با ۱۸ درصد، کرمان ۱۶ درصد، اردبیل ۱۲ درصد و گلستان با ۱۰ درصد بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته‌اند و مسافران نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده‌اند.

منبع:مهر

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=12517

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: