استفاده از شناور در تالاب عینک رشت با هدف توسعه گردشگری آبی

استفاده از شناور در تالاب عینک رشت با هدف توسعه گردشگری آبی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای احداث رستوران آبی نباید فقط به فکر سازه باشیم و معتقدم از شناورهایی با ظرفیت مناسب که قابل دریانوردی نیستند نیز می توانیم برای اجرایی شدن رستوران آبی در تالاب عینک رشت با هدف ایجاد گردشگری آبی و جذب بیشتر گردشگر استفاده کنیم.

به گزارش آژانس خبری ریحان؛ محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با همراهی چند عضو شورا در نشست با جمعی از مدیران شهرداری رشت پیرامون بررسی وضعیت اجرای طرح های عمرانی در تالاب عینک رشت اظهار کرد: : رشت یک شهر گردشگری و از ظرفیت های بالقوه خدادادی خوبی برخوردار است که از آن جمله می توانیم به تالاب عینک رشت اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته به واسطه مباحثی که ما بین شهرداری رشت و آب منطقه ای و برخی دیگر از دستگاه ها وجود داشت تالاب عینک به حال خود رها شده بود افزود: در حال حاضر نیز اقدامات عمرانی در تالاب عینک رشت بسیار کُند صورت می گیرد و اعتقاد دارم هر چه سریعتر جهت جذب سرمایه گذار برای این پروژه اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دیدار با نمایندگانی از یکی از بانکهای عامل اشاره کرد و گفت: روز گذشته نمایندگانی از سوی یکی از بانکهای کشور در شورا حضور داشتند که به لحاظ اعتباری با هدف مشارکت در پروژه های شهر رشت از شرایط خوبی برخوردار بودند.

کارگرنیا با بیان اینکه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به بسترهای آماده توجه دارند تصریح کرد: پروژه های بزرگ رشت نیازمند ورود سرمایه گذار است و باید برای این گونه اتفاقات برنامه ریزی کرد و پروژه های گیل لند، تالاب ، رینگ دور شهر، پارک ۵۰۰ هکتاری و… هزینه های زیادی دارد و در توان شهرداری با درامد موجود نیست و امیدواریم با تمهیدات لازم و ایجاد بستر و انگیزه برای جذب سرمایه گذاران در راستای اجرایی شدن پروژه های عمرانی بزرگ با مشکلات اعتباری مواجه نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ما به احداث رستوران آبی در تالاب عینک رشت تاکید داریم بیان کرد: برای احداث رستوران آبی نباید فقط به فکر ایجاد سازه باشیم و باید از شناورهایی با ظرفیت مناسب که قابل دریانوردی نیستند، برای اجرایی شدن رستوران آبی در تالاب عینک استفاده کرد و با این اقدام هیچ سازه ای نیز در درون تالاب بنا نمی شود که خدای ناکرده اثرات مخرب زیست محیطی و .. به همراه داشته باشد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

https://reihaan.ir/?p=23893

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پربحث ترین ها

تصویر روز:

پیشنهادی: