به گزارش آژانس خبری ریحان؛ وی با بیان اینکه برای ارایه خدمات بهتر به مردم شهرداری به تنهایی نمی تواند متولی هوشمند سازی باشد، افزود: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت(رشت من) در راستای تحقق یکی از وعدههای داده شده با حمایت شورای اسلامی شهر و همکاری دفاتر ثبت اسناد و دستگاههای مختلف در هفته رشت سال گذشته آغاز به کار کرده است.
شهردار رشت تصریح کرد: امکان ارائه خدمات شهروند سپاری از قبیل تصدیق گواهی، اعلام ضابطه هوشمند، بدهی عوارض نوسازی، کسب و پیشه، شناسایی کد نوسازی و امکان ثبت درخواست های ۱۳۷ مردمی به صورت الکترونیک در سامانه «رشت من» فراهم شده است.
شوقی، بهبود و تسریع ارائه خدمات شهرداری به شهروندان را از مزایای هوشمند سازی عنوان کرد، ادامه داد: همراهی و همدلی دستگاه ها با شهرداری رشت منجر به بهتر ارایه شدن خدمات به رشتوندان می شود.
وی با تاکید بر مثبت و موثر بودن این پروژه در جهت حرکت به سمت سازمان هوشمند و مشارکت پذیر، بیان داشت: این طرح در راستای توسعه خدمات الکترونیک و هوشمندسازی بسیار موثر و گامی بلند برای توسعه شهر رشت خواهد بود.
شهردار رشت با بیان اینکه از دهم آذر روند صدور پروانه های ساختمانی بدون مراجعه مستقیم شهروندان انجام می پذیرد و مراحل سیر کار از ثبت تا تقاضا تا پاسخ دهی از طریق سامانه رشت من و بصورت سیستمی صورت خواهد گرفت ادامه داد: کاهش زمان پاسخ دهی به رشتوندان با هوشمند سازی سامانه شهرداری رشت مهیا شده است.
وی با تاکید بر اینکه امروز آغاز یک حرکت نو با هدف هوشمند سازی شهر رشت است ضمن قدردانی از حمایت های رئیس و اعضای شورای اسلامی گفت: هوشمندسازی بدون شک به تسریع و شفافیت بیشتر در فرآیندهای اجرایی منجر خواهد شد.
انقعاد تفاهم نامه فی مابین شهرداری رشت و سازمان نظام مهندسی گیلان در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان
صبح امروز پنج شنبه ۱ آذر،در راستای هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان،با حضور رحیم شوقی شهردار رشت،مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر رشت،محمد کامران زاده رییس سازمان نظام مهندسی گیلان و اعضای هیئت مدیره این سازمان،یوسف یزدانی مدیر منطقه ۱ شهرداری رشت،حبیب الله یزدانی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری رشت و محمدپورناصرانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری رشت،طی تفاهم نامه ای فی مابین شهرداری رشت و سازمان نظام مهندسی گیلان، آیین رونمایی از ارائه خدمات الکترونیک و واگذاری ثبت درخواست فرآیندهای گروه پروانه شهرداری رشت برگزار شد.
بر اساس این تفاهم نامه،خدمات الکترونیک صدور پروانه های ساختمانی از تاریخ ۱۰ آذر بدون نیاز به مراجعه حضوری در مناطق و تنها از طریق سامانه رشت من صورت خواهد گرفت.
سامانه “رشت من” یکی از پیشرفتهترین پلتفرمهای الکترونیک در شهر رشت است که با هدف هوشمندسازی مدیریت شهری و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات مختلف شهرداری ایجاد شده است. این سامانه تلاش میکند تا فرآیندهای اداری را شفافتر، سریعتر و سادهتر کند و در عین حال، نیازی به مراجعه حضوری شهروندان را به حداقل برساند.
بر اساس این تفاهمنامه از تاریخ ۱۰ آذر، تمامی درخواستهای مربوط به صدور پروانههای ساختمانی شامل؛ثبت درخواست صدور پروانههای ساختمانی،پیگیری وضعیت درخواستها،ارسال مدارک و مستندات لازم و پرداخت هزینهها تنها از طریق سامانه “رشت من www.my.rasht.ir ” انجام خواهد شد.
این اقدام علاوه بر تسهیل در خدماترسانی، هماهنگی بیشتری میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی گیلان ایجاد کرده و به تحقق اهداف هوشمندسازی شهر رشت کمک شایانی خواهد کرد.